måndag 13 september 2010

Hilma 3 mån

Sen sist jag skrev så har det hänt en hel del,

älgjakt i Bollsta
ponnytävlingar i Härnösand
innebandy tunering
50års kalas
slipning, tapetsering
3 månaders firande
3 månaders vaccination
cellprovs tagning,
golf
bild uppdatering

Ska åka till Bvc nu men fortsätter skriva mer sedan.

Nu har jag kommit hem efter en golf runda med morfar,
tur att vissa spelar bra när andra inte gör det., :)
Men har äntligen fått tillbaka mina järn slag.

Idag måndag har jag och Hilma först badat sedan var det Bvc som väntade,
Där fick hon två st sprutor för Difteri, Stelkramp, Kikhosta, Polio, Hemofilus inf B & Pneumokock.
Nästa gång är om två månader som tur är. Hilma blev ju så klart ledsen men har varit riktigt duktig nu så här efteråt. Än så länge har ingen feber syigt sig på. Hon ligger här bredvid oss nu o är så otroligt snäll.
När vi var där ute så kom Linda och kanckade mig på axeln, jag blev så otroligt glad att se henne och sonen Vilgot. Fick även höra att dom ska gå med oss på babysim som börjar den 26 okt, och vi kom även i samma föräldra grupp, wihooo. Ska bli så kul att få träffa lite folk.
Vi ska även börja gå på baby sång jag o Hilma, :)

Lunch med mamma på folketshus i Söråker, stekta pärer o chorits korv med en god sallad blev det.
Hilma vaknade vid 9 tiden o fick sig då en slurk, sen var hon vaken fram till halv elva precis innan vi skulle åka. Så hon var otroligt trött efter hon hade fått sprutorna, så hon tog o sov i mammas knä medans vi åt lunch. Vi skyndade hem för att Hilma skulle få mat och jag skulle skynda mig att göra mig iordning för cellprov tagningen i timrå. Det gick bra lite ont men det pratade man bort snabbt. Nu återstår det bara på provsvaren. Hem o åt sedan bar det av till golfbanan för att gå en runda med morfar som sagt.

Nu har jag myst med Hilma, och sett på halv 8 hos mig, och nu är det så klart Ullared på 5:n.

Igår Söndag blev vårat hjärta 3 månader, hipp hipp hurra.
Nu börjar hon bli stora tjejen, nu är hon 60 cm lång  o väger 5860 gr.
Vi var ock kikade på Markus när han spelade innebandy cup i sporthallen.
Hejja hejja, dom gjorde det bra 5:a av 8:a lag,
dock var det bara dom som var korpen lag medans dom andra är serie lag.
Morfar var här och hjälpte till med väven.
Så nu är det spacklat, slipat o tapetserat nu återstår det bara målining.
Får bli imorgon kanske, så bli så kul att få ett nytt rum att inreda,
det ska väl bli Hilmas rum snart, hihi. :)
Mysig söndsags middag med morfar vid bordet.

I Lördags följde jag med Elisea till Härnösand för ponny tävlingar.
Det gick super bra denna gång, LC 2:a LC+5 lag då tog dom hem 1: pris.
Grattis grattis tjejer.
Det tog ganska många timmar, kom hem och gjorde iordning mig för kvällens 50 års fest.
Fick även besök av våran lilla granne Viktor som är 4 år.
Han var så gullig när jag höll på fixa mig, -"men nu blir du fin". hihi :)
Det var en mkt trevlig kväll med god mat m.m.
Det som var det roligaste var att Sofia m.familj som tävlade i Eliseas lag också kom.
Snacka om att världen är bra liten.
Hilma var som en ängel under kvällen, åt när vi kom och sov tills vi kom hem vid 1 och sedan sov hon fram till kvart över 8. Hon är grymm, hon sover som en gud på nätterna.

I Torsdags vakande jag och Hilma av ett mms som Markus hade skickat,
som visade dom två sista älgarna som dom hade skjutit. :)
Vi gjorde några små ärenden sedan for vi upp till Bollsta och killarna i jakt stugan.
Härligt att få träffa sin älskling efter några dagars frånvaro.
Medans dom styckade så tog jag o Hilma en promenad hem till farmor Annika.
Hon lagade som alltid super god mat.

Fredagen hade vi mysdag där uppe, sedan for vi hem o på vägen hämtade vi Hilmas söta gunghäst.

Nu är Ullared slut  och nu vill jag mer än gärna åka dit,
vem vet kanske blir det en tur dit som förlovningspresent eller inte.
Det är ju tyvärr fullbokat nu några helger fram över, får bli när tid finns.

Kvallitets tid med älsklingen står på tur sedan blir det skönhets sömn.
tack o hej.
Imorgon blir en bra dag. :)


Hilma myser i sin bilstol

Hilma lär sig hur det är att gå på en "riktig" toa.

Första tur en hennes bärsele, gick galant
riktigt skoj att kunna se världen lite högre ifrån.

Coolingen

Yeeh, jag gillar att bada

Nybadad, snackar för fullt i sängen
Pyamas Hilma

Gillar att ha uppsikt på sitt skötbord

Hilma får tidig 3 månaders present av mormor

Wihoo, 2 snygga tröjor o ett par byxor från ZARA
Mormor hon kan hon.

Elisea och Parador II LC i Härnösand

Prisutdelning, Sista hindret i lagtävlingen

Prisutdelning för laget, grattis
Sofia,Amnada,Elisea & Emelie



Hilma 3 månader,
Ligger i sitt gym medans mamma o G-morfar fixar i gula fula rummet.

Spacklat o slipat

Väven kommer upp för att göra en slätare yta.
Min morfar är grymm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar