fredag 5 november 2010

Detta blir en bra fredag!

Har en man som sover i soffan efter att ha jobbat gärnet nu på förmiddagen,
Har en dotter som sover i vagnen på alltanen,
Har ett kontor alldeles för mig själv.

Nu ska det skrivas lite medans det finns lite tid över.
Markus kom hem med Thaimat idag till lunch,
hmm jag är inte så där jätte förtjust i det, men lite gick i iaf. :)

Ska gå ner o värma några bullar som jag han med att baka igår,
men det blir när Markus har vaknat, vi måste ju dela lika. hihi

Har precis varit och besiktat min bettan, och som alltid gick den igenom denna gång med,
vet inte om det var för att jag mutade gubben med julskum eller ej, hehe.
Nädå bara skojjade. :)

Hittade denna underbara sida när jag spontan sökte på google,
http://www.undersolen.se/pyssel.html super härliga saker,
jag vill bara börja sy som aldrig förr.

Ikväll blir det en lugn hemma kväll, känns som om vi behöver det nu efter allt stå hejj.
Tända lite ljus o bara mysa ner sig i soffan med sina älsklings hjärtan.
Kanske det slinker i en o en annan karamell också.

Känner mig så pysslig, måste börja fått jobbabstinens eller något.
Undra vad vi ska ta o hitta på, kanske hittar jag något skoj när vi tar våran em promenad senare.
Kanske ska ta o förnya kransen som hänger på dörren, äpplerna är inte så fina längre.
Eller så blir det något annat skoj, vem vet det får tiden utvisa.

Igår hade jag iaf lite pyssel på Hilmas rum,
pappa kom förbi med en gamal bokhylla som jag hade när jag var liten.
Både miljövänligt o ekonomiskt, inte illa Sophie. :)

Skönt att äntligen få någon ordning där inne,
Hilma bara älskar sitt rum, hon vill klämma o känna o
inte på tal om att äta upp allt som hon får tag i.
Lillgumman börjar verkligen bli stor nu.
Imorse sov hon till 8 innan hon åt första målet, Sedan somnade vi om till 10.
Hon har inte helt ställt om sig sedan vi vred tillbaka klockan.
Men djur o barn brkuar ha svårt med det, o inte på tal om oss vi kan ju också ha svårt.
Men vad gör det om hon kan sova så bra i sin säng, :)

Här är några bilder från igår när hon låg i sin säng.





Tror jag ska ta o sy :
några påslakan,
vimplar
varför inte någon muffins, som hon kan lägga till sin samling.
Få se hur långt jag kommer.

Var till H-sand här om dagen o bytte några grejer,
passade på att kila in på Dollar, och där hittade jag denna fina
lyckta, korg o en massa pyssel till mig o Hilma.





Och igår när vi tog en promenad till Timrå o Butikliten
hittade jag dessa kläder till ett kanon pris. :)



Här nedan kommer lite bilder från Hilmas rum,
Skulle ha behövt städa lite kansek o bädda sängen,
men vadå det är ju snart natta igen.



Hilma har blivit så duktig att sitta,nu när hon har egen stol. :)


Nu blir det smarrig middag, vi har fått fiskehjälp av storfiskaren Sigge,
tack snälla,, :)

Nu blir det att ta fram symaskinen.
Tack o hej så länge,
mvh Sophie

4 kommentarer:

  1. hej! länken du skickade till mej under anonymt namn leder ingenstans. det står att det inte finns några inlägg där. är du med i tävlingen hos mej?

    SvaraRadera
  2. det står bara att det inte finns några inlägg där. kolla länken du också! jag ser varken tävlingsinlägg eller motivering...

    SvaraRadera
  3. Vilket fint rum Hilma har :)

    SvaraRadera
  4. jaha så det var bara reklam och inte ett inlägg för att du ville vara med i tävlingen du kommenterade? inlägget du kommenterade är en tävling som jag håller i, och inte en som jag deltar i.. isåfall är det jag som har missuppfattat dina kommentarer!

    SvaraRadera