torsdag 18 november 2010

Lunchdejt, bvc, träning!

Idag ska vi ha lunch dejt med Vilgot o mamma Linda,
sedan blir det träff med föräldrarna på bvc
Tur hon påminde mig om det var vi som hade fika idag,
hade helt glömt bort det.
Men som tur hade jag ju kvar bullar i frysen, samt Karins goda kakor. :)

Hilma går framåt (haha) med sitt sittande,
nu sitter hon själv men måste ha några kuddar runt om ifall hon faller åt något hålll.
Lill gumman min, hon är så duktig, det märks verkligen vad hon utvecklas.
Allt från sittandet,
till hennes medvetenhet om mat, hur man äter när mamma ger med sked,
sen när hon äter med flaskan vill hon börja hålla den själv,
rullar tillbaka från mage till rygg,
kommer på finurliga lösningar,
leker mer organiserat med sina leksaker.
tar sig runt på golvet när hon ligger på mage,
äntligen börjar hon hosta när hon har sitt jobbiga slem i luftrören.




Mina Jul öppet hus Inbjudningar som jag rullade ihop så fint,


Igår var det löpning idag blir det Pace 50 min + Ass´n legs 30 min.
Känns otroligt bra o motiverande just nu.



Nu är Hilma lyckligt ovetande om att hon har fått ett sådant kök. :)
Längtar tills det ska bli storkok så man får bli bjuden.
Finns bla hos:


Idag ska pappa köpa en ny åkpåse till Hilma,
den vi har är kanon bra, men det känns som om man vill ha en extra varm nu,
när det börjar bli riktigt kallt ute. Så den andra hamnar hos mor o far så länge.
Den första kommer från babyshop.se och den nya kommer från Barnenshus.
" det blev mamma som åkte in o köpte den ist,
kom ju på att det skulle bli så tajt om tid när min träning börjar kl 17.30.
Men nu har vi den iaf, sen skulle jag kolla på en damsugare men den var slut,
samma så med en ram som jag skulle ha till Hilmas nya tavlor,
som kom på posten idag. Snacka om otur.



Visst är dom söta. :)


ha det bra, på återseende..
/Sophie

1 kommentar:

  1. Köket ser så fint ut, ett riktigt litet drömkök...

    / Pia

    SvaraRadera