onsdag 10 november 2010

Snö Snö!!

Markus påstod att det skulle snöa inatt, men det var det sista man tänkte på.
Men inatt när jag kikade ut så var det snö som föll, och nu är det alldeles vitt på marken,
x antal centimeter på bilen o allt som var ute.
Visst är det härligt med snö, men inte hur mkt som helst.
Måste köpa en pulka åt Hilma så vi kan ut i snön o leka. :)
Ska bli kul och se hur lill Hilmis reagerar när det kommer vita saker från skyn,
på babysimmet finns det en låt där dom sjunger bara bara vatten, (från skyn).


Hilma alltid lika glad på morgonen
idag sov hon till 8.40 innan första målet. :)

Markus var snäll o borstade av bilen imorse,
men den är ändå täckt med några cm snö.

Första istappen!

Igår gjorde jag o Hilma muffins
ska dekorera dom idag. :)


Skulle börja sy en adventskalender,
men det saknades 19, 21. Så det kan bli lite svårt då.

Hilma har fått några vimplar, som mamma har sytt.
Ska bara strycka dom också. :)

Nu ska jag iväg till sjukgymnasten, sen blir det pulk köp.
Wihoo, för att få leka i snön... :)


kl.15.45
Först älskar man snön
sen tycker man det är mycigt.
o nu hatar jag snön.
O den ger sig inte heller. Nu har det kommit minst 2 dm minst.

Gick inge vidare idag,
fick stå o vänta på bommarna här borta vid järnvägen i minst 10 min,
sen hade dom skottat upp världens kant vid ica så man höll inte på komma ut.
Kom försent till sjukgymnasten men det gick bra ändå. :)
Han tryckte, o tejpade åter igen ryggen.

Sen skulle vi åka o köpa en pulka, tog mig 5 affärer i birsta innan vi hittade en.
Vi tog med oss bakelser till min morfar, åå dom var super goda.
Typ hallon, choklad mousse med choklad glasyr på sidan o smaskiga bär ovan på.
Sen när Hilma skulle prova pulkan ville hon inte sitta.
Så till affären bar jag en glad o skrattande Hilma,
på vägen hem bar jag en ledsen, skrikande o hungrig Hilma.
Endå hade hon ätit innan vi gick, men det mesta låg nog i att hon var trött.

Nu hemma igen o vi har skottat o skottat snö,
borde inte göra det för mina armar o rygg.
Men nu är det gjort.

Nu ska vi planera middagen,
och sätta igång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar