fredag 5 augusti 2011

Älskade Mormor!

Älskade Mormor <3




Det är en svår känsla att beskriva,
när ens Bäste vän försvinner så pass tidigt i ens liv.
Mormor du var en av de bästa, varför just Du?
Ja, den frågan har jag ställt mig ofta. -varför?

Men den frågan kommer jag aldrig få något svar på,
precis som så mkt annat.
Idag har du varit ifrån mig i 10 år.
10 år av stor saknad o sorg i hjärtat.

Jag tänker på dig var dag, inte en ända dag går utan att jag har tillägnat en tanke åt dig.
Ett bevis på att du var något, något för mig.
Sitter nu här med ögon fyllda av små tårar som liknar diamanter.
Du var en Diamant, en Diamant som var vacker för alla.
En oslipad Diamant, som glänste i alla dess färger.

Önskar att du bara hade fått träffat Hilma,
men en dag kommer vi alla att återförenas.
Jag längtar.

Det finns inga ord mer att skriva,
Du var den Bäste, Den finaste människan, Den vackraste.
Tack för den lilla tid som vi fick tillsammans.
Jag älskar dig, och det kommer jag alltid att göra.

/ Din Sophie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar