måndag 11 mars 2013

Doktorn!

Hilma tycker inte alls om när man nämner ordet Doktorn.
Vet inte omm hon förknippar det med sjukhuset, sedan Imilia fick ligga kvar på ava.
För så fort hon ser ett rött kors eller en person klädd i sjukhuskläder säger hon:
mamma titta doktorn.
 
Men nu åter till ämnet.
Hilma har sedan i ons haft feber, en del stunder hög feber andra runt 38, xx
Jag har ringt till 1177 två gånger, men dom kan man kalla riktiga mögel..
Blir så less på dem. En frågade mig varför jag ringde så sent.
Kanske för att jag var orolig över min dotter som hade över 40 graders feber,
som bara låg och inte ville dricka el äta något.. Ja varför ringer man??
Igår hade jag dock en mkt trevligare människa i luren, men hon tyckte att vi kunde avvakta tills idag.
 
Idag fick vi iaf en tid hos syster M. på vårdcentralen,
för att kolla sänka, hals öron m.m
Sänkan var under 8 = inga bakterier i kroppen.
Öronen såg bra ut, lungorna lät bra.
 
Hon var så trött av all anspänning att hon höll på somna i min famn, på bvc.
När vi kom hem hade Hilma åter igen 38,xx i feber.
Hon ville sitta kvar i bilen och sova med Imilia, så de fick hon göra.
Nu ser hon på dvdn Peter Pan, och myser.
 
En relativit pigg o glad tjej innan besöket på bvc.

2 kommentarer:

  1. Precis så där har Nella haft i tre veckors tid nu, feber som kommer och går. Ibland runt 40 och nästa dag runt 38. Men hon har även hosta så hon kräks ibland. Sökte läkare för två veckor sedan men det var bara virus, bara att vänta ut... Ringde 1177 igen i lördags för då var det uppe på 40 och Nella var riktigt påverkad. Då var det en helt fantastisk sköterska som svarade, pratade länge utan att verka stressad. Men hon menade att det går så många virus samtidigt nu så det är nog ett nytt direkt efter. Och febern var ingen fara förrän den är över 40,8. Men självklart är det ju allmäntillståndet som gäller.
    Börjar dock bli kraftigt less på det här nu. Helt sjukt, vi har varit sjuka i tre veckor här allihop till och från. :( /Jenny

    SvaraRadera
  2. Lill hjärtat :( Hoopas det ger sig snart

    Krya på Hilmis fr oss

    SvaraRadera