lördag 27 april 2013

En lördag i Åre!

God frukost, härligt bad, shopping, en tur till toppen, fika på grädda bageri, middag på Broken, mysigt häng med fina vänner. Ja åter en härlig dag i Åre.. :)

Tjejerna verkar må hur bra som helst hemma utan mamma & pappa.
Vi som trodde mamma skulle få jobbiga dagar, men hon fixar detta super bra. :)
Tack mamma för att du är en fantastisk mor & mormor, kan inte med ord beskriva hur underbart detta har varit. <3 br="">
Här laddar vi med en ordentlig frukost
Precis så här brukar det se ut hemma till frukost, el inte. hihi

Härligt med ett morgondopp
Men bubblinen var nog det bästa
Redo för shopping på byn


En favorit affär är Kaktus med både kläder, inredning och blommor


Det blev en hel del som följde med in i provhytten,
ut kom jag med 2st blusar och en tröja i min kasse
 
Hemslöjds butiken hade också en liknande lampa som på Chokladfabriken.
Denna kostade 11 900:-


Ett besök på nyöppnade Interflora butiken var ett måste.
Jag har alltid velat ha ett vitt horn,
men har nog tänkt om med både färg på hornet och på tapetval i matsalsdelen.


Undertiden jag var i mina affärer och strosade, njöt M av en kall på torget.
 
 
En tur till toppen på Åreskutan,
 
Alla laddade med sina skidor när vi klev ut, men vi gick och åt lunch ist.
 
Lunch i restaurangen på toppen

Foto mot varandra, ett stort vitt moln låg runt oss.
Typiskt när vi väl kom upp.

Lilla ryggan?? Fallskärmstväling hade det varit tidigare under dagen.
De skulle springa upp till toppen med sin rygggsäck, flyga så lång bort som möjligt,
och sedan ta sig tillbaka till Åre innan kl 18.00
tydligen hade någon varit bort till Järpen 2,5 mil söder om Åre.
En liten puss innan nedfärden i kabinbanan,
som tur kom vi ner hela. :) De hade bytt ut vajern någon vecka innan som tur var.
 
Ett besök i Barnklädesbutiken Jny design, kan man ju inte motstå.
Kom ut med 3plagg 2st bodys och 1 par byxor från märket MEE TOO.


Fika på Grädda i Åre efter ett besök på Berget.
Otroligt gott med varm choklad och blåbärsmuffins
En hel del shopping blev det, vi for till Åre för att slippa stress och massa shopping.
Hihihi.
Svårt att välja kläder, så jag lät M ta kort på de olika alternativen.
Till slut blev det den Korallfärgade blusen, med knäppning på ryggen.
Bilden till vänster. Skulle jag visa min nya tröja med de fina detaljerna,
med spetsen och knapparna men man ser inte så mkt av något.
Middag på Broken med finaste Emma & Fredrik

Tacco sallad med friterat bröd som korg 


Vi har verkligen haft det underbar, egentid, en massa gott har vi fått i oss,
vi har varit mätta typ hela tiden, Tusen tack åter igen mamma. DU är GULD värd.
 
En lite gest till min underbara mor,
hon fick en vit Phalanopsis orkidée och en Åre choklad "världens bästa mamma"


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar