fredag 19 april 2013

Ute, mys, farmor, mormor, egentid!

Sovmorgon till 7,30 en fredag är inte illa, jag fick även mysa med Imilia i sängen en halvtimme.

När det var dags för Imilia att sova fm.
Passade jag och Hilma på att gå till lekparken för bus & fm fika.
När vi hade lekt klart gick vi hem, och fortsatte lekandet på vår baksida.
Vi skottade fram sandlådan, gungorna m.m

Vi fick även ett glatt samtal, från farmor. Som berättade att hon skulle komma ned en sväng.
Hon passade tjejerna så jag kunde, slipa klart badrummet på plan 2, och även grunda taket med våtrumsgrund. Jag hann även med att dammsuga, torka golven, ta en härlig dusch m.m

När Markus kom hem var Tacotårtan klar att severas.
Där efter for vi en sväng på Birsta för att strosa, och kolla det sista till badrummen.
Mamma var då hemma och passade barnen.

Vi hade en jätte mysig och lugn fredag, med strålande väder.
Sådana vill vi har flera av.

Påväg till lekparken

Alla älskar väl vatten och geggamojja


Imilia var vaken en liten stund, och spanade in vad Hihlma gjorde



Ösa i och släppa ut, är en rolig grej


Dags för lite fika

Vi skottade och skottade, och vips var den framme. Jag fick även gunga med min älsklings Hilma


Vår i rabatten


Viden har även börjat komma på buskarna

Hilma hittade en kulle som man kunde åka ned för


Äntligen vila i det fina vädret

Pannkakor till lunch

Även Imilia åt pannkaka, grädde och banan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar