söndag 5 maj 2013

Med en rasande fart.

Helgen gick med en rasande fart, som alltid kan man säga.
Fast denna helg gick ännu fortare.
För jag hoppade in och jobbade några timmar på lördagen.
Riktigt skoj var det, mkt folk och härligt tempo.

Fredag 

Imilia älskar att leka titt ut, det funkar även i en bagagelucka.
Kul tidsfödriv medan vi väntade in min morfar, som var ute på en härlig promenad.
21 grader visade bilen i solen. Härligt, kanske är det en riktigt varm sommar snart.


Hilma hade hunnit somna mellan fyndlagret och Morfar Håkans lägenhet.


Bäst att passa på att ta sig en lutare medan mammsen kollar in badrumsblandaren till toan uppe.
Nä inte riktigt så var det, vi hade redan valt blandare och passade på att ta en paus efter.


Hilma passade på att testa klätterställningen på K-rauta.
Och visst tyckte hond et var kul att kunna klättra upp själv, och åka ned.
Tjejerna har önskat sig en sådan i fördelsedagspresent. :)




Imilia skyndade sig att ta Bobby caren


Fredagsmys med  finaste Samuel, Popcorn, kinderägg och festis är grejer det.


Imilia skjutsade Samuel, och Hilma följde efter tätt in på.
 

Lördag
Började med att röja hela huset, därefter var det muffinsbaka, dusch och fix. Innan jag kunde gå ut och njuta av det härliga vädret, för att därefter åka och jobba några timmar.
 
Tog med mig dessa muffins till jobbet, fick denna bild nyss av chefen.
Som inte riktigt visste hur man skulle tolka detta papper. Hihi..
Allt som jag bakar är på egen risk, brukar jag säga. :)

Planterade även ned jordgubbarna som hade fått stått ute den natten ovan jord.
Innan hade de fått varit på inglasningen i ett litet växthus, där hade de t.om börjat komma blom.


I fredags kämpade jag och Hilma med att få bort högen av snö från vår ena buske.
Grannen hade typ tippat all deras snö över den.


Men det verkar som om det finns hopp för den nu.
Efter en hel del skottning och pyssel.


När jag började att riva vår vedbod, gjorde Hilma en balansbana. Fiffigt tjejen.
 
Söndag
 
Hade skrivet vad vi hade haft för oss idag, och vad som skulle komma hända imorgon.
När allt tydligen försvann. Får ta det imorgon ist.
För nu ska jag passa på att gå och sova medan alla andra i familjen gör det.
Ska bara som alfons säger, skriva klart allt under bilderna som också försvann..
 
Natti natti




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar