lördag 7 juni 2014

Dubbel Kalas!

Kalas X2 för våra underbara tjejer!
Imilia 2 år den 1 juni Hilma 4 år den 12 juni.
Tusen tack för alla fina presenter, barnen är helt till sig. :)
 
Lite paket öppning på morgonkvisten i soffan.

Och sedan blev det bara mer och mer paket under dagen.

Hilma fick ansiktsfärg, hon pratar bara om att få vara en fjäril.
Sedan hon blev ansiktsmålad för 2 helger sedan.

Våran egna lilla pippi, och blev alldeles till sig när hon fick egna pippikläder
och en egen pippi handduk. De fick även en nya pool, till sommarens varma dagar.


Sedan kom Mormor och morfar med 2 st jättepaket

 
Imilia hade gått och spanat på detta paket hela morgonen,
fast jag sa att det var mitt. Men Hilma trodde inte på mig, det var ju deras födelsedag sa hon.

Olle fick sig en stund hos Gammelmormor

Imilia passade på att mysa med farmor

 

Markus var vår egna gillmästare


Mysig att kunna sitta ute och äta på en filt under träden




Även Markus hann med att smaka av tårtan.
 
Skattjakt!
Precis när jag skulle starta skattjakten, hittade min yngsta kusin på 2 år paketet.
Så vi fick gömma om det, och till slut hittade Hilma paketet vid vår köksträdgård.
 





Badpolen som var en av presenterna blåstes upp, och de badade för fullt


Lisa och jag skulle laga maten, men det slutade att det var Lisa och Markus som grejade i köket.
Vi gjorde torsdagens och fredagens matkasse. Även våra grannar Johanna och Mattis, Klara kom förbi och åt mat.

Underbara liljekonvaljer som vi plockade kvällen innan.

Bordet dukat för alla, Hilma kom in med ljuvliga syréner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar